1403-08-03 01:09
90
0
91844
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

ضعف جهاد کشاورزی در اجرای الگوی کشت

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از عملکرد جهاد کشاورزی در عملیاتی کردن طرح الگوی کشت انتقاد کرد و گفت: جهاد کشاورزی از الگوی کشت پپشتیبانی نمی‌کند و نظر کشاورزان در این زمینه دخیل نیست.

رمضان‌علی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» پیرامون ضرورت اجرای الگوی کشت در استان اظهار کرد: قیمت تضمینی باید قبل از کشت محصولات کشاورزی مشخص شود. الگوی کشت بدون مشورت با کشاورزان قابل اجرا نیست.

وی افزود: اقتصاد کشاورز به گونه‌ای است که ۶ ماه کشت می‌کند و یک‌سال زندگی‌اش را از این طریق می‌گذراند، دولت باید بودجه ویژه‌ای برای محصولات تضمینی کشاورزی در نظر بگیرد و به موقع نیز پرداخت کند تا کشاورز دغدغه فروش محصولات کشاورزی خود را نداشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز بر اساس خرید تضمینی برآورد هزینه می‌کند که آیا محصولی که می‌خواهد بکارد برای او مقرون به صرفه است یا خیر، پس از آن اقدام به کشت می‌کند.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه کشاورز در زمینه تولید نباید دغدغه داشته باشد، ابراز کرد: جهاد کشاورزی از الگوی کشت به خوبی پشتیبانی نمی‌کند، مسئولان مربوطه باید با تضمین خرید از کشاورزان حمایت کنند در غیر اینصورت کشاورز رغبتی برای اجرای الگوی کشت ندارد.

وی از ورود جدی مجمع نمایندگان استان و مسئولان ارشد استانی برای پیگیری مطالبات کشاورزان از دولت خبر داد و گفت: این مهم تا حصول نتیجه لازم پیگیری می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.